ارتودنسی رنگی دندان
نوشته شده توسط : نت ابزار

همانطور که می‌دانید ارتودنسی یکی از بهترین روش ها برای درمان ناهنجاری های دهانی است و انواع مختلفی دارد. امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات کاربردی و بسیار مناسبی را در زمینه ارتودنسی های رنگی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه بدانید.

ارتودنسی رنگی دندان

ارتودنسی دندان رنگی از شیوه های تقریباً نوین در ارتودنسی دندان به شمار می آید که تنها در ارتودنسی ثابت کاربرد دارد. در ارتودنسی متحرک فقط از پلاک های متحرک استفاده شده و براکت های فلزی در آن جایگاهی ندارند. همچنین تعداد زیادی از افراد مخصوصاً نوجوانان و کودکان طرفدار آن هستند. در این ارتودنسی، از بریس های رنگی متنوعی استفاده می شود. این بریس ها توانسته اند توجه افراد بیشماری را بخود جلب نمایند.در حقیقت منظور از ارتودنسی رنگی این است که حلقه های پلاستیکی در رنگ های مختلف برای نگهداشتن براکت ها در ارتودنسی ثابت بکار می رود.

درمورد ارتودنسی خانگی بیشتر بدانید.

انواع رنگ در این نوع ارتودنسی

می توان از رنگ های زیادی در ارتودنسی رنگی بهره برد. رنگ سفید مناسب افرادی است که دوست ندارند ارتودنسی آنها به چشم بیاید. چون این رنگ شفاف کمتر جلب توجه می کند.رنگ نقره ای هم به لحاظ هماهنگ بودن با براکت های ارتودنسی موجب ظاهر یکنواخت شده و از مطلوبیت بالایی برخوردار است.رنگ شب رنگ و رنگ متالیک نیز از دیگر رنگ های موجود هستند.شما باید در انتخاب هر کدام از رنگ ها با پزشک متخصص ارتودنسی خود  مشورت کنید.

بریس در ارتودنسی رنگی

در ارتودنسی رنگی می توان رنگ بریس را انتخاب کرد و سفارش داد. همانطور که می دانید بریس، از براکت های فلزی کوچکی تشکیل شده است که در طول درمان به دندان ها متصل می شوند. همچنین سیمی نازک موجب به حرکت در آوردن این براکت ها می شود که بوسیله نوارهای کشی کوچک، که لیگاتور نام دارند در محل خود نگاه داشته می شوند.این کش ها در رنگ های مختلف جذاب و شفاف وجود دارند. البته لازم به ذکر است که می توان از ترکیب دو رنگ نیز استفاده کرد.

درمورد ارتودنسی دندان کودکان نیز بیشتر بدانید.

کش های ارتودنسی

بخاطر داشته باشید استفاده از کش های سفید ارتودنسی سبب سفید نشان دادن دندان ها می شود. اما باید بشدت مراقب تمیزی و سفید نگه داشتن آن باشید. این کش ها با گذشت زمان کدر شده و به زردی متمایل می شوند. همچنین غذاها و خوراکی های رنگی نیز موجب تغییر رنگ آنها می شود. انتخاب رنگ زرد موجب می شود که دندان ها زردتر جلوه کنند.انتخاب رنگ مشکی و کش های سیاه نیز سبب خواهد شد که دندان های سالم، پوسیده و خراب نشان داده شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ارتودنسی طبیعی اینجا کلیک کنید.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار مناسب و کاربردی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم و به شما بگوییم که در صورت استفاده از ارتودنسی رنگی باید به چه نکاتی توجه داشته باشید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: